بلیط هواپیما ارزان

خرید ارزان بلیط هواپیما

بلیط هواپیما ارزان

خرید ارزان بلیط هواپیما

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

  • ۰
  • ۰

سفر به تبریز

تبریز

تبریز شهر بزرگ در غرب کشور و در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. شهر پیشرفته صنعتی با قدمت بسیار کهن، بسیاری از آثار باستانی، موزه ها و همچنین دانشگاهها را در خود جای داده است. در کنفرانس بین المللی اسلامی 2018 به تبریز لقب شهر گردشگری اسلامی داده اند.

اکثر مردم در این شهر ترک زبان هستند ولی مردم با گویش های مختلفی در این شهر زندگی می کنند، این تعدد گویش بخاطر صنعتی بودن و وجود دانشگاه های معتبر در این شهر است.

موقعیت جغرافیایی:

تبریز در دره ای در شمال کوه سهند واقع شده است که در قسمت شمالی آن دریاچه زیبای ارومیه جای دارد. بعلت آب و هوای کوهستانی رودخانه های زیادی در این منطقه جریان دارند، یکی از این رودخانه ها لیقوان نام دارد که از قله های سهند سرچشمه میگیرد. در نزدیکی این رودخانه روستای لیقوان(مرکز عمده تولید پنیر در ایران) که آب و هوایی بسیار دلچسب دارد قرار گرفته است.

آب و هوا:

به علت موقعیت خاص تبریز این شهر دارای آب و هوای خنک در تابستان و پر برف در زمستان است.

تاریخ و گذشته:

 این شهر دارای تاریخچه طولانی و پیچیده است. قدیمی ترین لوح سنگی با اشاره به تبریز، از پادشاه آشور به جا مانده است. در گذر تاریخ در زمان آقاخان، ایلخانان به پیشرفتهای چشمگیری دست یافتند.

تبریز اولین پایتخت ایران در دوره صفویه شد. نزدیکی تبریز به مرز ایران و عثمانی موجب شد که این شهر در برابر تهدیدات عثمانی آسیب پذیر شود بطوریکه چندین بار به تصرف عثمانیان در آمد تا اینکه شاه طهماسب تصمیم به انتقال پایتخت به قزوین گرفت. تبریز در دوره قاجاریه لقب تاریخی دارالسلطنه را گرفت و ولیعهد های متعدد سلسله قاجاردر این شهر اقامت می گزیدند.

در نهضت تنباکو شهر تبریز ،چون بسیاری دیگر از شهر های ایران نقش ارزنده ای را ایفا کرد. تبریز در جنبش مشروطه نقش مهمی داشت و دلیری و فداکاری کسانی چون ستارخان و باقرخان به پیروزی جنبش مشروطه منجر شد.

مختصر از دیدنیهای تبریز:

برج ساعت

ائل گلی

مسجد آبی

بازار تبریز

ارگ علیشاه

مقبره شهدا

موزه شهریار

روستای کندوان

دریاچه ارومیه

صنایع دستی:

منبد کاری

قلم زنی

فرش و گلیم بافی

چرم

خوراکیهای تبریز:

آجیل تبریز:یکی از دلچسب ترین تنقلات تبریز، آجیل تبریز است که مرغوبیت و شهرت جهانی دارد و یکی از محموله های صادرات از تبریز به شمار می رود.

شیرینی پفک گردویی:یکی از شیرینی های خوشمزه تبریز است که در عید نوروز برای پذیرایی از مهمانان استفاده می شود.

عسل سهند:عسل طبیعی محصول شهرستان مراغه می باشد، طعم عسل طبیعی شهره خاص و عام است و امروزه در لیست سوغاتی های تبریز قرار گرفته است.

اریس:یکی از شیرینی های اصیل و قدیمی تبریزی اریس نام دارد که انواع متفاوتی دارد و به نام شیرینی تسبیحی هم شهرت دارد.

باقلوای تبریز:باقلوا شیرینی سنتی و مخصوص تبریز و کشورهای ترکی آسیای میانه می باشد که وارد دیگر کشور ها شده است. تبریز شهری معروف در زمینه تولید باقلوا، به سبک کشور ترکیه است. به همین دلیل باقلوای تبریز به باقلوای استانبولی معروف می باشد.

قرابیه تبریز:قرابیه تبریز یکی دیگر از شیرینی های معروف تبریز است و سوغاتی مخصوص تبریز محسوب می شود.  این شیرینی خوشمزه در جشن ها و اعیاد جایگاه ویژه ای دارد.  نوع دیگری از قرابیه بنام قرابیه نارگیلی هست که بجای بادام از پودر نارگیل استفاده می‌شود.

نوقا:نوقای تبریز، شیرینی سنتی شهر تبریز است. نوقا شیرینی سنتی اروپای جنوبی و خاورمیانه است که در ایران طرفداران بسیاری دارد .

شیرینی لطیفه: یکی از انواع شیرینی های خامه ای و بسیار پرطرفدار است در شهر تبریز است. این شیرینی از دو قطعه نان سبک و دایره شکل تشکیل شده که میان آن ها با خامه پر شده است.

لبنیات:لبنیات تبریز و استان آذربایجان شرقی زبانزد خاص و عام است. یکی از فوق العاده ترین سوغاتی های تبریز، پنیر لیقوان می باشد. 

سایت بلیط جت افتخار دارد فروش بلیط ارزان تبریز را برای مسافرین عزیز به ساده ترین شکل ممکن میسر ساخته، با خرید بلیط هواپیما تبریز از تخفیف های ویژه و پشتیبانی 24 ساعته ما بهره مند شوید.

بلیط جت به سرعت جت

  • ۹۷/۱۰/۱۰
  • بلیط جت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی