بلیط هواپیما ارزان

خرید ارزان بلیط هواپیما

بلیط هواپیما ارزان

خرید ارزان بلیط هواپیما

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

  • ۰
  • ۰

 معرفی برخی از جاذبه های معروف تبریز

برج ساعت:

یکی از بناهای زیبا در تبریز برج ساعت است، این ساعت به قدری بزرگ است که موتور این ساعا هر 24 ساعت یکبار کوک می شود و تنها 2 ساعت در کل دنیا مانند این کار می کند(یکی در لندن و دیگری در تبریز) این بنا در ابتدا بلدیه نام داشت و اولین شهردار آن دانش آموخته ای از فرانسه بنام قاسم خان امیر بود.نکته جالب اینست که اگر این بنا را از بالا تماشا کنید مانند یک عقاب در حال پرواز است. 

ائل گلی:

یکی از مهمترین اماکن گردشگری در تبریز است که احداث این بنا را به زمان آق قویونبوها و توسعه آنرا به زمان صفویه نسبت داده اند.ائل گلی بزرگترین مکان ذخیره آب جهت آبیاری باغات مورد استفاده قرار می گرفت.در مرکز استخر عمارت کلاه فرنگی قرار دارد که یک بنای هشت ضلعی است که امروزه بعنوان تالار مورد استفاده قرار می گیرد. 

بازار تبریز:

بازار تبریز یکی از معروفترین اماکن گردشگری در تبریز است که در سال 1389 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.یکی از شاهکارهای معماری ایرانی که با طولی معادل 1 کیلومتر یکی از مجموعه های مسقف و بهم پیوسته در دنیاست.راسته بازار، بازار امیر، تیمچه مظفریه، خیابان تربیت از معروفترین مناطق بازار است.  

ارگ علیشاه:

ارگ تبریز(ارگ علیشاه)به بازمانده های ایوان جنوبی این ارگ گفته میشود.ساخت این بنا به سده هشتم هجری توسط خواجه تاج الدین علی شاه باز می گردد.در ابتدا این بنا با هدف اولیه ساخت مسجد ساخته شد ولی در سالهای بعد با استفاده از دیوارهای به جا مانده قلعه نظامی جای آنرا گرفت و در زمان قاجاریه مورد استفاده قرار گرفت.

مقبره الشعرا:

در منطقه قدیمی و اصیل سرخاب بنای یاد بودی قرار دارد که یکی از نمادهای فرهنگی شهر تبریز محسوب می شود.گورستانی که از 800 سال پیش تا به امروز بیش از 400 شاعر، عارف و نویسنده را درخود جای داده است.در سال 1350 به دلیل وجود عارفان و نامداران بسیاری دولت تصمیم به بازسازی این مکان گرفت، ابتکاری که در آن زمان صورت گرفت برگزاری مسابقه بین طراحان و اجرای بهترین طرح برای این قسمت بوده که در نهایت در سال 1361 بازسازی این قسمت خاتمه یافت.

روستان کندوان:

روستای کندوان که در 18 کیلومتری جنوب اسکو و 62 کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار دارد.خانه های سنتی و سنگی که در دل کوه جای دارند.محققین بر این نظرند که این روستا به قرن هفتم هجری باز می گردد.این روستا به دلیل بافت مخصوص و معماری صخره ای در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسده  است. 


سایت بلیط جت مفتخر است فروش بلیط ارزان تبریز را برای مسافرین عزیز به ساده ترین شکل ممکن میسر ساخته، با خرید بلیط هواپیما تبریز از تخفیف های ویژه و پشتیبانی 24 ساعته ما بهره مند گردید.

بلیط جت به سرعت جت

  • ۹۷/۱۰/۱۰
  • بلیط جت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی